20 Ara 2008

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dersi-2

Çağdaş Eğitim Geleneksel Eğitim
Öğrenci aktif Öğretmen aktiftir
Süreç değerlendirme Sonuç değerlendirme
Birey Konu
Psikoloji sabretmektir.


Kişi “Hiç kimse beni anlamıyor;annem,babam, arkadaşlarım……..”diyorsa sorun bireyin kendisindedir. “Hoca bana taktı” diyorsa öğretmeniyle yaptığı ilişkilendirmeyi keseceğiz.
---------------------------------------- Çağdaş Eğitim----------------------------------------
--Öğretim --Yönetim ---Öğrenci kişilik hizmetleri
Belli bir konuda bilgi,beceri Eşgüdüm yaratmak Sosyal ve eğitsel etkinlikler
tutum kazandırmak. Sosyal yardım
Özel eğitim
Sağlık
PDR
Otomatikleşen davranışlarda bilincin denetimi azalır.Tutumun üç öğesi vardır:Bilişsel, duyuşsal, davranışsal .Yönetim;öğretin ile öğrenci kişilik hizmetleri arasında eşgüdüm sağlar.İkinci amacı,kurumu amacı doğrultusunda yaşatmaktır.
Çağdaş eğitim hizmetleri öğrenciyi merkez alır.Öğrenci kişilik hizmetleri bütün öğrencileri her yönleriyle en üst düzeyde gelişmelerini sağlamak için ortamlar hazırlar.Ö.K.H çağdaş eğitim hizmetlerinin ayrılmaz bir parçasıdır.Ö.K.H öğretim ve yönetim kurumlarından ayrıdır.Ne yaparak yapalım tüm bilgiler psikolojik danışma yardımıyla verilir.Kişinin yaşadığı sorun bilgi eksikliğinden ileri gelebilir.Kişiye bilgiyi verdiğimizde önemli değişiklikler oluyorsa bu da ona büyük bir yardımdır.
Bireyin sosyal yaşamda hayatını sürdürebilmesi için egonun sahip olması gereken özellikler;
-Karar verme,problem çözme yeteneği,kendini tanıma,iletişim becerisi,çevresini tanıma,sorumluluk alma,seçimler….
İnsan davranışlarının nihai amacı uyum sağlamktır.
Rehberlik;bireyin karşılaştığı sorunları aşmasında kendini kaynak olarak görmesini öğretmektir.Yardım etmeyi uygun yer ve zamanda yspmslıyız.
Rehberliğin Temelleri
1)Psikolojik Faktörler:
a-Bireysel farklılıklar:Kişilik,zeka,ilgiler,yetenek,beceri,tutum,yaşam biçimleri,çevre,fiziksel özellikleri,inanış
b-kişilik ve benlik kavramına verilen değerin artması: Kişilik;bireyin kendi iç dünyasına has olan bizi başkasından ayıran,tutarlı davranış kalıplarıdır.Huy+Mizaç+Karakter=Kişilik’tir.Benlik;kişinin kendisini algılama biçimidir.
c- duyguların yaşamdaki önemi
2)Toplumsal Faktörler: a-kuşak çatışması b-yabancılaşma c-kültür boşluğu d-iş yaşamındaki değişmeler.
3)Felsefi Temel:

Hiç yorum yok: